Del Castell de Subirats al cim del Montcau 644m


28/05/2014       6:30 am
16 km
 

Aquest any  els Raconets comencen tard,  no pas per mandra ni falta d’idees,pero altres projectes  em roben el temps i l'espai creatiu. Aquest any vinc fortet, em trobo bé, també us aviso que les rutes  pensades, vindran amb conta gotes. Que hi farem!, no tot és corre en aquesta vida.





He matinat com ja va sent de costum 5:10am, fascinant com el cos s’adapta poc a poc a les adversitats,  vinc llevant-me en aquestes hores des del mes de novembre. M’agrada sortir de casa de nit o millor quan comença a clarejar, se’n dubte, és la meva hora!.

 Cap a les 6:30am, arribo a Subirats i aparco al cotxe al mig del poble, tot és silenci, i olor, a primavera. Em col·loco la mini motxilla amb tot el  necessari, i amunt, direcció al Castellot.

La pujada és per un sender ja conegut per mi, s’enfila fent ziga-zagues entre força vegetació i fauna, com no, les meves amiguetes de buit potetes, han deixat la seva roba estesa pel mig del camí, m’ho enduc tot pel davant, parant de tant en tant per espolsar-me les titaranyes, aiiiix!







Un cop a dalt, em dirigeixo cap a la casa d’acolliment Fontsanta, d’on comença el camí que s’endinsa cap a la serra del Pi del Moió, i entro en zona desconeguda. El camí és ample i va pujant intens però suau, a mida que avanço, la vegetació es va animant endinsant-nos cap al bosc frondós de pins. 









Amb tants encreuaments, em desoriento i dubto, si vaig pel camí correcte, al davant, es divisa el cim del Montcau i dubto de si pujar-hi, ja fa 45min del començament i no sé, si tindré prou temps. De cop, el paisatge canvia i el bosc és més alt i més frondós, em sento a gust de corre per aquí,  és planer i m’encoratjo a continuar fins dalt del cim.



La llum del sol  encara baixa, es filtra per entre els arbres, creant un moment màgic, no penso en res, nomes corro, em relaxo i escolto. Més endavant, s’intueix la pujada i de cop, apareix al davant un fot pendent, amunt... amunt... i de seguida sóc al punt més alt. Foto, descanso i miro al voltant, -aquest lloc promet penso per mi, doncs el camí continua encadenant diferents cimes.





El temps se’m tira al damunt, és tard i retrocedeixo, per agafar un camí que baixa direcció a la carretera de Gelida. El camí és ample i el desnivell ....increïble!, feia temps que no trobava una baixada així, és tant vertical, que sembla que les sabatilles perdin tracció per començar a lliscar. Més endavant, la pendent és calma i baixo ràpid i còmode fins que arribo a la carretera de Gelida.
























 A bon ritme, gracies a la pendent negativa, vaig per la carretera direcció Subirats pensant en les meves cabòries i gaudint del paisatge de vinyes.