Talaia del Montmell

24/05/2013       6:00 am
10.2km
Avui festa grossa!!! És divendres, he dormit cinc horetes i quan ha sonat el despertador me sentit temptat de fer mitja volta, però... no! La motivació de pujar al Montmell ha guanyat la mandra.
A peu, en bici, en moto... de totes les maneres menys corrent i fa molt de temps que volia venir!

Surto de la Juncosa pel camí de l’església direcció al Castell, pel mig de vinyes fins enllaçar el camí principal.

La temperatura ha baixat força i el vent comença a bufar. Costa treure’s la sensació de fred, tot i l’esforç de la pendent... vinga cap dalt! que avui tenim feina.

El trosset fins la creu és fantàstic, amb un fort desnivell i algun tram de grimpar. Mig corrent mig a peu, arribo  al Puig del Castell i busco arrecerar-me  de l’aire que bufa amb ganes. Fotos amb motius religiosos, moment de calma amb sensació de Pau i un fred de nassos. Vinga, vinga..  cap a la creu.

A partir d’aquí, tot és nou per mi i vaig saltant de pedra en pedra cap al punt més alt, tot i ser d’hora ja es nota l’escalforeta del sol, que calma la sensació de fred causada pel vent. Vaig fent i arribo al punt geodèsic més alt... sorpresa! hi ha un pessebre!... uffff tot plegat te un to massa religiós pel meu gust. Descanso un momentet fascinat pel paisatge. Montserrat, la costa i les muntanyes de Prades, son alguns dels punts que podem contemplar!

Arrenco de nou, ara toca baixar i com no!...  si la pujada ha sigut forta, la baixada, també! per un senderó que fa ziga-zagues, pujadetes i baixadetes fins al Coll de Jou.

En aquest cas decideixo continuar, ara si! Corrent! pels  camins forestals amples que van paral·lels a la carretera. D’equí contemplo en primera línia, el perfil de la muntanya. Tot i ser ample la pedra solta i el cansament fan retorçar els turmells amb virulència .

Vaig fent tranquil·lament, em sento cansat i atordit per les forte ratxes del vent i finalment arribo de nou al poble. La sensació és fantàstica i de ven segur tornaré a repetir en aquesta zona.