De la Vinya Nova al cim de Sant Jeroni 1236m

04/06/2014       6:40 am
8 km

L'any passat, ho vam intentar amb l’Alberto i ens vam quedar a mig camí per falta de temps. Avui volia compartir-la amb ell, però entre uns i altres, no ha pogut ser.  Estava ansiós i he vingut sol, ja t’ho compensaré nano!.

 


A les sis quaranta començo des de la Vinya Nova, direcció al Camí dels Francesos, ja si veu força i l’ambient és agradable. Enfilo camí dels francesos amunt, ja sé el que m’espera i m’ho agafo amb calma. Aquí no valen mitges tintes i s’ha de venir amb condicions, avui no és el meu cas i la muntanya literalment m’esclafa, impossible córrer i enfilo el primer tram caminant i mig corrent fins al Coll de l’Ajaguda, paro per contemplar les vistes espectaculars, davant el Llibre de Plecs i amunt a la dreta les Roques del Camell, bado com si fos el primer cop i continuo pujant amb més pena que gloria.




 
 La pendent no és tant forta, però vaig tocat, amunt, amunt i amunt, fins les Roques del Camell, passo per sota la vegetació, on hi ha moltes zones amb la terra remenada, imagino deuen ser les cabres de Montserrat. Amunt, amunt, fins al coll de l’Albarda, on es divisen les antenes. Vaig controlant l’alçada amb el rellotge, però és obvi mirant les cimes, que ja estic a prop.



 
De sobte veig Sant Jeroni sobresortir de la vegetació i arribo al camí cimentat. Aquí el vent bufa amb ganes, continuo decidit i emocionat. Cinquanta dos minuts de pujada quasi vertical, estic rebentat, faig fotos al punt més alt de Montserrat i penso en l'última vegada que hi vaig pujar, va ser amb la Moni, el Brets i la Lu, ja fa una pila d’anys.
 

El vent bufa fort i fred, em poso la samarreta llarga, m’embadaleixo mirant les vistes i gaudint de la solitud.
 

Aquest any, el Jordi m’ha apuntat al sorteig per fer el Matagalls- Montserrat, quina bogeria  penso des d’aquí dalt, hauré de preguntar-li al Jordi quin pic és, el que si és segur, és que està molt lluny, je,je.
 
 

Falten deu minutets per les vuit, ufff! que tard, començo a baixar pel mateix lloc, no em vull perdre, puja costa i baixar fa mal als quàdriceps i turmells, als deu minuts de baixar, estic desllorigat i a la part més baixa, caic de cul un parell de cops per la fatiga de les cames. S’agraeix arribar a la part més plana i gaudeixo dels últims metres poquet a poquet.

Un bon suggeriment, és encarregar taula al restaurant per dinar i al mati fer l’excursió fins dalt. No ho aconsello pels nens, no té perill, però si és molt vertical.

Aquesta te la dedico Jordi Llenas, l’últim dia que et vaig veure, em vas encendre les ganes de fer la cabra. Per cert, a la baixada l’he caçada amb la càmera, quina enveja de cames, coi de bitxo!