Roda - Creixell - Muntanyans

13/04/2013 6:45 am

12.5 km

L'anunci del bon temps m'anima en la ruta d'avui. Malleta, samarreta curta, i em calço les Asics GEL1170. Ja fa cinc anys que nomes compro aquesta marca, sembla una bestiesa però les diferents marques, tenen diferents peculiaritats i a mi m'agraden aquestes. Fa fresqueta, els braços de seguida em queden com glaçonets, és una sensació agradable. Vaig direcció a Creixell, pels camins auxiliars que connecten les diferents hortes i vinyes, no és especialment bonic, però si agradable a la vista, l'olor a primavera flueix dins meu i em fusiono amb l’entorn.






Els últims dies de muntanya, m'han posat a to i la facilitat del trajecte fa que vagi a bon ritme, afluixo una mica o el Miquel em fotrá crits. El Miquel i la Maite, m'han ajudat moltíssim amb l'acupuntura, és increïble!!, les seves agulles fan que el dolor s'apagui, com si d'un interruptor es tractes. Altrament, em té avisat!!, - jo et trec el dolor, tantes vegades com vulguis, però el problema hi segueix sent... t'ho hauries de fer mirar....

M'apropo a Creixell sense fer soroll i passo pel mig del poble on tothom deu dormir. Al passar pel Castell i els carrerons més antics,  em transporten a un altre època, on els pobles eren petits i les construccions, convivien en harmonia. Surto del cas antic i baixo cap al “Rincón del César” si l'home veiés el racó, ens enviaria a tots als lleons!!.... un cop travessat , continuo per un camí auxiliar direcció Torredembarra i baixo cap al mar.



 

Entro a la platja solitària i giro a l'esquerra cap a Roda, en aqueta zona la sorra és compacta i dura, deixant-me córrer amb facilitat.

Abans d'arribar als Muntanyans, entren a la platja un parell de bussejadors a punt de començar la seva aventura particular, si la platja està solitària, dins l'aigua molta gent no hi pot haver!!.. el xiuxiueig de l’aigua i l'olor de  salabró, conviden a pensar i ordenar els pensaments.



 Entro al camí dels Muntanyans, una de les últimes zones verges, amenaçades per ambiciosos projectes grisos d’amples passeigs, ben engalanat de faroles i palmeres postisses.







Vaig fent, port de Creixell, passeig de Roda fins al xiringuito i trenco a l’esquerra cap al poble....